Sunday, August 12, 2007

Tribute buat Akh Syauqi..


"Sahabat itu bukan bila engkau berkongsi kesukaan
Sahabat itu bukan bila engkau berkongsi perasaan

Sahabat itu bukan bila engkau berkongsi kegembiraan
Sahabat itu bukan bila engkau berkongsi ker
iangan

Sahabat itu bila engkau berkongsi perjuangan




...dan perjuangan tidak kenal erti perpisahan." - Rozanizam, 2007


"Belajar elok-elok Aie.. Jaga Adelaide baik-baik.." - Syauqi, 2007

Selamat berjuang di Malaysia. Moga tsabat, seperti mana yang ana kenali dahulu. Bawa lah balik semangat yang ada, tapi tinggalkan semangat anta sedikit buat kami di sini.. Kami memerlukannya..


Semoga bertemu kembali.. Tak di Malaysia nanti, insya Allah di SANA...

5 comments:

MusafiR said...

Dulu, di Msia, kalo kenal sesiapa je, takde la rasa kasih sgt2 kecuali yg betul2 rapat & mungkin ada buat sesuatu yg amat bermakna, baru la akan ingat sgt2, akan syg sgt2.

tp skrg di adelaide ni, walopon kejap kenal, tapi sgt2 terasa kehilangan Bro Syauqi. dlu, aku panggil dia 'Abg Syauqi' tp dtg Adelaide, title 'abang' tu hilang entah ke mana da. janggal jugak sbb buang title tu tapi rasa2nya, title tu takde ape yg bmakna sgt. yg paling penting adalah rasa hormat dan kasih..

aku respek ko, Bro Syauqi!
selagi warasnya fikiran, insyaAllah jasamu akan aku kenang.

ukhwah fillah!
jgn lupakan kami..

aku pegang janji ko: "InsyaAllah jumpa lagi"

*maaf Bro Aie, sbb kat ruangan komen ni jd tempat meluah rasa.. tapi kan Aie, pulangnya Bro Syauqi memberi impak kepada aku ni, secara peribadi. nanti, ramai lagi senior2 akan pulang slps grad nanti. rasa tak mampu nak terima kenyataan ni. Ko & Muslim, mungkin tak sbb korang akan balik insyaAllah sama2 ngn aku. tapi Bro Saif & lain2, mungkin akan pulang dulu... tak terluah dek kata2 da..

aku harapkan, kasih sahabat yg tak kenal erti perpisahan ini diredhai Allah swt.. *amin*

fikri said...

tabahkan hati,teruskan perjuangan.. sedih gak walau sempat knai jap ja syauqi

FaisaL said...

T_T

teringat kisah syauqi....
penghijrahan yang tabah..

teringat kisah syauqi..
semangat mengislah ikhwah..

teringat kisah syauqi..
berkongsi penat lelah..

teringat kisah syauqi..
berkorban demi ukhwah..

teringat kisah syauqi..
tidak kenal erti kalah..

teringat kisah syauqi..
lembut dalam berdakwah..

teringat kisah syauqi..
tegas ketika memegang amanah..

teringat kisah syauqi..
seorang pejuang ummah..

teringat kisah syauqi..
akhi di bumi adelaide bertuah..

T_T

moga tsabat dalam perjugan..
insyaAllah kita bertemu lagi.. jika bukan di sini.. insyaAllah di sana.. akhirat kelak..

ihsan_huhu said...

uhh..
saya suka usha shau qi

FakuLito said...

cepat update!!!