Thursday, July 12, 2012

Sudah Lama Aku Tidak Menangis...

Dikeheningan pagi ini.. Aku terbangun dan termangu.. Lalu aku terus berwuduk dan menunaikan solat sunat tahajud dan istikharah (sudah beberapa hari aku bangun solatnya istikharah untuk mencari sebuah jawapan).. Namun... Ya, sudah lama aku tidak mengalirkan air mata. Mungkin seperti yang selalu aku katakan, hatiku dan diriku memang tidak mudah untuk menangis..
"Apa kelas menangis, hilang Macho la"
Tapi.. Aku tidak mampu lagi menahan segala permasalahan aku.. Masalah keluargaku, masalah kewangan MARA dan JPA, masalah dakwah RCMP, anak-anak usrah, masalah diri masih belum mencapai cita-cita, masalah diri masih belum berumah tangga, masalah hati yang ditolak... Jarang aku mengadu dengan aduan yang sesungguh-sungguhpun kepada Allah.. Ya, aku akui.. Akui yang this is the first time I really, really mean it.. Terasa sangat hinanya aku, kerana kerana selama hidup di dunia ini, aku tidak bersungguh-sungguh meletakkan hati aku jauh ke bawah, meletakkan diri sebagai hambaNya yang lemah, hamba yang tidak berupaya, hamba yang kehidupannya menaruh 102% kekuatan dirinya kepada keredhaan Ilah nya..Aku adalah hamba yang tidak lekang dari masalah tetapi tidak kembali kepada pemilik dan sumber kepada segala permasalahan dalam kehidupan..


Ya Allah.. Bantulah aku, kerana aku tidak mampu hidup sendirian tanpa Mu... 

No comments: