Saturday, April 22, 2006

Terima Kasih Diucapkan Kepada Rumah 79

Bukh ajak datang kerumah smlm. Semasa makan dirumah Hamdi. "Datanglah, kitaorg buat makan-makan. House warming!".

Maka kami berduyun-duyun datang dari Paradise. Sungguh2 kereta didrive olehku. Namun, sempat singgah di Midnight Pharmacy di West Terrace untuk membeli Nurofen utk budak yang injured, Hassif. Pesanannya. Ubat sakit kakinya dah habis. Kasihan. Tak dapat bermain bola.

Bukh sudah membuat status RUMAHTERBUKAHARIRAYA dalam YM nya. Kami solat Isya' berjemaah dahulu. Bukh juga yang jadi imam. Bagus semangat nya. Kemudian upacara makan bermula. Dimulai oleh Ihsan, housemate baruku dan kemudian dituruti oleh orang2 lain. Bihun sup menjadi pilihan untuk santapan para tetamu. Lagu raya berkumandang.

Terima kasih ingin diucapkan buat tuan rumah; BUKH, APAM, HIJJAZ dan WOK. Ada masa, buat lagi. Moga ukhuwah yang terjalin semakin utuh. Bertemu dah berpisah keranaNYA. Datanglah ke Paradise bila sudi. Insya Allah ada aja rezeki kalian.

Janji.

Abu Hurairah r.a. berkata: Bersabda Rasulullah SAW: Apabila Allah kasih pada seorang hamba, maka dipanggil Jibril dan diberitahu padanya: "Allah telah kasih pada seseorang, maka kasihlah engkau padanya." Kemudian disiarkan pada sekalian ahli langit: "Sesungguhnya Allah kasih pada seseorang, maka kasihlah kamu sekalian padanya", dan setelah dikasihi penduduk langit, dikasihi orang tersebut oleh orang di bumi. (Bukhari, Muslim)

Jalan semasa driving dari Calabogie ke Ottawa, Canada 2004

2 comments:

BooK said...

aie:
aha. ye. time kasih juga. tolong-tolong semalam. best tgk korang makan. walau pun sebenar nye. aku ajak makan-makan je. aha. best. lain kali boleh buat. seronok ramai-ramain solat. ramai-ramai makan. ramai-ramai borak. ramai-ramai tambah makan. ramai-ramai borak. ramai-ramai gelak. ramai-ramai tambah lagi. aha.

Anonymous said...

What a great site adam currency trading Antivirus software in Eyeglasses worn pat brien college language pathology speech Phone with mp3 player Kodak print digital pfotos http://www.linux-anti-virus-5.info/Anti-virus.html Hummer h 3 credit score message boards Headphone amplifier led bootable usb virus scanner oe jeep wrangler seat covers